דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוכב נולד ושמו מנטורינג 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 3229 פעמים ]

‏יום שלישי 15 יוני 2010

מנטורינג

כוכב נולד ושמו מנטורינג

יש כוכב חדש בשכונה, כוכב חדש נולד ולא הוא לא זמר והוא גם לא עבר אודישנים אצל צביקה הדר ומרגול. למעשה, הוא זה שאחראי ללידתם של יותר ויותר כוכבים ברחבי העולם, מאשר כל דבר אחר. קוראים לו מנטורינג (Mentoring) והוא עונה על הצורך הטבעי ביותר של כל אדם בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין או מיקום גיאוגרפי- מנטורינג עונה על הצורך בהצלחה! אותו זרע פנימי שנמצא בתוכנו ורוצה לצמוח, לגדול, להגשים, להיות, לעשות ולהשיג. מנטורינג, מה שהיה זמין עד לא מזמן רק לאנשי עסקים, מנהלים וקרייריסטים בארה"ב, או למחפשים רוחניים ברחבי העולם, הופך זמין עכשיו גם לאזרח הישראלי. פתאום כולם רוצים מנטור אישי.

אין בכוונתי להסביר כאן מה זה מנטורינג, מי מכם שרוצה לדעת ולהבין לעומק מה זה מנטורינג, מוזמן ללחוץ כאן ולקרוא על מנטורינג באתר שלנו. נכון למאמר זה, אסתפק בהגדרה הפשוטה ביותר: לשיטתנו, מנטורינג הוא השילוב המושלם בין אימון, ייעוץ וחניכה. זהו תהליך של למידה ושל חניכה מתמשכת, המאפשר השגת תוצאות יוצאות דופן לצד התפתחות אישית והעמקת המודעות.

מטרתי במאמר זה היא להסב את תשומת ליבכם בצורה הפשוטה ביותר ל-3 דברים יפים ונהדרים אשר מנטורינג מאפשר. שימו לב, לא אמרתי: "מנטורינג מאפשר רק 3 דברים". מנטורינג מאפשר לנו המון, הוא נותן לנו ערך יוצא דופן ויכול לשנות את החיים שלנו מקצה לקצה. אני פשוט בוחר כרגע לציין 3 דברים יפים אשר מנטורינג מאפשר:

1. מנטורינג מאפשר לנו להשיג תוצאות יוצאות דופן בחיים

מה מעניין את רובנו בשורה התחתונה? תוצאות כמובן. אנחנו רוצים להיות יותר, לעשות יותר, לחוות יותר, להשיג יותר- מה יותר טבעי מזה? כמובן שזה בריא לשאוף ליותר ואף הכרחי להציב לעצמנו מטרות גדולות שיגרמו לנו לבטא את עצמנו ולגלות למה אנחנו מסוגלים וכמה רחוק אנחנו יכולים להגיע. האם אנחנו רוצים סתם תוצאות? תוצאות רגילות? כל תוצאה? כמובן שלא. את זה אנחנו יכולים להשיג לבד, לא צריך מנטור בשביל זה. אז מתי כן צריך מנטורינג? כשנמאס לנו מתוצאות בינוניות ולא מספקות. כשאנחנו רוצים להשיג תוצאות יוצאות דופן ובעקביות.

כדי להכין עוגה, האופה עוקב אחר מתכון מסוים, בין אם הוא זוכר אותו בראש ובין אם הוא כתוב ונמצא לפניו, בין אם הוא מודע לכך שיש לו מתכון ובין אם הוא לא מודע לעובדה שיש לו מתכון. בדיוק אותו דבר גם בחיים...כדי להצליח ולהשיג תוצאות יוצאות דופן, אדם צריך מתכון מסוים, הוא צריך פורמולה. מנטורינג מספק לך מתכון, פורמולה, תוך התאמה מרבית לקווים שלך, למאפיינים שלך, למי שאתה, למתנה שלך, לדמות שלך.

2. מנטורינג מאפשר צמיחה

הצמיחה הזו כרוכה בשינוי מהותי, שינוי של מערכת החשיבה, שינוי של דפוסי ההתנהגות, שינוי עמוק. מדובר בדרך חיים אחרת, שונה מזו שאתה מכיר. יש דברים שאתה לא יודע שאתה לא יודע, יש מחוזות שכף רגלך עוד לא נגעה בהם, יש עומקים שלא הגעת אליהם, יש אוצרות שאפילו לא דמיינת שהם קיימים. מה שאתה רואה כרגע מול העיניים וקורא לו "חיים" או "מציאות", ברוב המקרים לא מגיע לקמצוץ ממה שלחיים יש באמת להציע לך. למה לא לחקור? למה לא לגלות? למה לא לראות עד לאן אתה יכול להגיע? עד לאן תצמח? למה לא לחוות את החיים במלוא עוצמתם? גדילה היא מטרת החיים.

3. מנטורינג מאפשר לך לגעת בחיים

מנטורינג ילמד אותך לחשוב, מנטורינג ילמד אותך להפסיק לחשוב, מנטורינג ילמד אותך לשלוט בין השניים. מנטורינג יאפשר לך להקשיב לחיים, לגעת בחיים, ליהנות מכל היופי שנמצא סביבך. מנטורינג יאפשר לך להסיר את המסכות, הקישוטים, התפאורה, השחקנים ולהישאר רק עם התאורה, עם התאורה הטבעית, עם האור של הטבע.

מי אתה? ממה אתה עשוי? אתה כול כולך מסה של אנרגיה רוטטת. מנטורינג ייתן לך השראה, הוא יעורר בך אנרגיה, מוטיבציה. אתה יודע מה קורה לך כשאתה מקבל השראה? אתה נדלק! כמו אש, כמו ניצוץ, חשמל. כשהחשמל הזה זורם בעורקיך, במוח שלך, בגוף שלך, היצירתיות שלך פורחת, הפוטנציאל שלך הוא נצחי, אינסופי. זה יגרום לך לפעול כמו שמעולם לא פעלת בעבר, זה יאפשר לך לגעת בחיים, זה יילד אותך מחדש, אתה תתממש.

מנטורינג מאפשר לך להיות הכי אתה שאי פעם תהיה...

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב